سفارش تبلیغ
صبا ویژن

we all L(hate)VE school
تکــــــــــالیف نــــــــوروز 
قالب وبلاگ

 

شیمی

شاید وقتی کتاب شیمی را میخوانیم با خودمان بگوییم اصلا اینها چه کاربردی در زندگی ما دارند؟! من خودم هم جزء ادم هایی هستم که این جمله را میگویم ولی کاربرد شیمی در زندگی ما خیلی زیاد است.

یک روز از عید 1394 را با دختردایی هایم در خانه ی خاله ام میگذراندیم. خاله ام برای همه چای ریخت. ما کمی دیر تر از بقیه رفتیم تا چای بنوشیم بنابراین چایمان سرد شد. وقتی امدیم خاله ام گفت که میتواند برایمان چای را عوض کند. من و دختر دایی بزرگم قبول کردیم ولی دختر دایی کوچکم گفت که همینطوری مینوشد. خاله ام برای ما دو نفر چای داغ اورد. همه در چایمان شکر ریختیم و با قاشق بهم زدیم تا حل شود. شکر در چای ما زود حل شد ولی دختر دایی کوچکم با تعجب گفت که چرا شکر در چایش حل نمیشود با اینکه مقدار کمی شکر ریخته است! من و دختر دایی ام هم کمی تعجب کردیم . ان موقع اصلا حواسم به درسی که خوانده بودیم نبود که دختر دایی ام گفت:شاید چون برای تو سرد تره.

همان موقع بود که در مغزم جرقه ای زده شد. دو تا دختر دایی ام داشتند بحث میکردند که چه ربطی به دما داره و نداره. که برایشان یکی از قوانین شیمی را توضیح دادم و گفتم: حق با خواهر بزرگترت است . حل شدن مواد به دما هم بستگی دارد.دما حل شدن جامدات را زیاد،مایعات را متوسط و گاز هارا کم میکند. شکر هم یک ماده ی جامد است پس هرچه چایت گرم تر باشد اسان تر حل میشود. و خواستم باز هم چایم را بهم بزنم تا شکرش کاملا حل شود که دیدم سرد شده!

|-:

 


[ دوشنبه 94/1/10 ] [ 10:36 عصر ] [ Poorandokht Vakili ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

دانش اموز کلاس هشتم C یکی از مراکز فرزانگان هستم و این وبلاگ را برای قرار دادن تکالیف نوروزی ام درست کردم
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 5871